دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم

همانطور که با سیستم های نظارتی و امنیتی آشنایی دارید میدانید که آنها برای برای نظارت و کنترل یک محل خاص استفاده می شود؛ ولی همانطور که می دانید نصب دوربین های مداربسته معمولا نیاز به سیم کشی، با استفاده از سیم و کابل و متعلقات دوربین مداربسته دارد. همچنین برای اتصال و خرید این نوع از دوربین ها معمولا هزینه زیادی باید صرف شود که ممکن است در برخی مکان ها مقرون به صرفه نباشد. به همین علت برخی شرکت ها اقدام به تولید دوربین مداربسته بیسیم یا دوربین مداربسته وایرلس نموده اند. در ابتدا بهتر است که با تعریف دوربین مداربسته بیسیم کمی آشنا شویم.

دوربین های مداربسته بی سیم همانطور که از نامشان پیداست(wireless security camera) به طور وایرلس یا از طریق اینترنت به سرور مرکزی متصل میشوند و برای راه اندازی آنها نیز به سیم کشی های طولانی ندارند به همین دلیل نصب آسانی دارند. بهترین دوربین مداربسته بی سیم دوربینی است که بیشترین تناسب را با شرایط شما داشته باشد. این دوربین ها در انواع مختلف و با قابلیت های گوناگونی تولید شده است. که در ادامه به هر کدام و ویژگی های منحصر به فرد هر کدام خواهیم پرداخت.

کاربرد و ویژگی های دوربین مداربسته بیسیم

آنچه در مورد دوربین مداربسته بیسیم جالب توجه است آن است که شما به امکانات بسیار پیچیده ای برای راه اندازی یک سیستم مداربسته بی سیم نخواهید داشت. از آنجایی که دوربین مداربسته پروسه دریافت، فشرده سازی و ضبط تصاویر توسط دوربین مداربسته انجام می گیرد. به همین علت اگر برای پروژه های کوچک نیاز به راه اندازی یک سیستم مداربسته با نهایتا 4 دوربین مداربسته دارید، انتخاب دوربین مداربسته بیسیم می تواند گزینه ای بسیار مقرون به صرفه برای شما باشد.

مزایا دوربین های مداربسته بیسیم

همانطور که از اسم این محصول پیداست wire less بودن و یا همان بدون سیم بودن آن است که نصب این محصول را راحت و آسان می کند. البته همه ی دوربین ها به تغذیه برق نیاز دارند که باید تنها برای آن سیم کشی کوتاهی انجام داد. و البته بعضی از دوربین های وایرلس دارای باتری داخلی هستند تا بتوانند در صورت قطعی برق برای چند ساعت روشن بمانند. به صورت کلی مزیتهای این دوربین شامل:

  • اتصال بی سیم به اینترنت و انتقال تصویر
  • انتقال تصویر بدون نیاز به آی پی ثابت
  • گردش برخی از دوربین ها یا دید 360 درجه ای

معایب دوربین های مداربسته بیسیم

مانند هر وسیله و هر دوربین دیگر، دوربین های مدار بسته بی سیم هم دارای مشکلات و عیب هایی هستند:

  • در دوربین های بیسیم باتری دار به دلیل وجود باتری سیگنال های ضعیف تری دریافت میشود.
  • ضریب اطمینان پایین تری نسبت به سایر دوبین های مدار بسته را دارند.
  • و در صورت باتری خور نبودن بعضی از دوربین های مدار بسته بیسیم نیاز به هزینه سیم کشی کابل برق دارند.

دوربین های مداربسته بیسیم آنالوگ

دوربین های مداربسته بیسیم آنالوگ

انتقال تصویر در مدل‌های آنالوگ از طریق تبدیل سیگنال های تصویر به سیگنال های رادیویی انجام می‌شود. این سیگنال ها به کمک wifi به دستگاه ضبط dvr رفته و ضبط میشوند. و این دوربین های مدار بسته بیسیم با توجه به برد سیگنال ها تصاویر خروجی دوربین متفاوت خواهد بود.این مدل دوربین‌ها دارای مشکلاتی مانند نویز و اختلال الکترومغناطیسی بوده و نسبت به شرایط محیطی حساسیت بالایی دارند؛ به همین دلیل امروزه استفاده از آن ها بسیار محدود است.

مزایا دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ

  • مقرون به صرفه
  • امکان ارسال همزمان سیگنال به چندین گیرنده

معایب دوربین های مداربسته بیسیم آنالوگ

  • امکان تداخل سیگنال دوربین با تجهیزات الکترونیکی دیگر
  • امکان هک کردن دوربین ها

دوربین های مداربسته بیسیم تحت شبکه

دوربین‌های دیجیتال که به آن‌ها دوربین تحت شبکه بیسیم نیز گفته می‌شود، با استفاده از وا فای به دستگاه ضبط NVR متصل میشوند. از آنجا که NVR های با قابلیت Wifi کمیاب و محدود هستند. راه حل پیشنهادی این است که می توان از دستگاه Access Point بین دوربین و NVR استفاده کرد و از طریق کابل شبکه اکسس پوینت را به NVR متصل کرد.

به این ترتیب اطلاعات از دوربین به اکسس پوینت و بعد از طریق کابل شبکه به دستگاه DVR ارسال می شود. سرعت انتقال اطلاعات نیز در این تکنولوژی بسیار بیشتر است اما آنچه که استفاده از این تکنولوژی را محدود می‌کند قیمت بالای این دوربین‌ها و همچنین تجهیزات آن است.

مزایا دوربین مداربسته بیسیم تحت شبکه

  • برد بالا
  • امکان انتقال دو طرفه اطلاعات
  • امکان نصب کارت حافظه و ضبط تصاویر دوربین بر روی آن
  • امنیت بالاتر نسبت به دوربین های آنالوگ

دوربین های مداربسته بیسیم چرخشی

دوربین های مداربسته بیسیم
 چرخشی

دوربین وایرلس چرخشی به عنوان یک دوربین کامل معرفی می شوند که میتوان از دوربین ها در محیط ها باز و همچنین بسته استفاده کنید و آنها را با سرعت دلخواه تان و صورت افقی یا عمودی به چرخش در بیاورید. این دوربین ها با قیمت مقرون به صرفه و قابلیت های عالی که دارند مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

ویژگی های دوربین مداربسته بیسیم چرخشی

  • نیاز به هیچگونه دستگاه ضبط DVRو یا NVR ندارند.
  • امکان چرخش لنز در ۳۳۵ درجه افقی و چرخش در ۹۰ درجه عمودی را دارند و نیاز شما را به استفاده از چند دوربین مختلف رفع می کند.
  • قابلیت تعقیب سوژه را دارند که وقتی که یک جسم متحرک از جلوی دوربین عبور می کند، لنز دوربین به چرخش درآمده و حرکت آن را تا لحظه توقف دنبال می کند.

ویژگی های دوربین های مداربسته چرخشی لامپی

  • صدا دوطرفه: این دوربین ها قابلیت ضبط صدا محیط را دارند در عین حال در صورت لزوم با بلندگو تعبیه شده در آنها میتوانید صدا خود را پخش منید.
  • در دوربین های مداربسته لامپی چرخشی حافظه تا حجم128 پشتیبانی میکند.
  • لامپ تعبیه شده در دوربین های مداربسته لامپی چرخشی دارای 8 لنز دید در شب بوده که 4 لنز دارای مادون قرمز و 4 لنز دیگر پروژکتور دارند که تصاویری با کیفیت در شب ثبت میکنند.
  • و در نهایت مهم ترین ویژگی دوربین های چرخشی لامپی تشخیص حرکت یا motion detection است.

دوربین مداربسته بیسیم مخفی

دوربین مداربسته بیسیم مخفی

نوعی دیگر از دوربین های مداربسته بیسیم دوربین های بیسیم مخفی میباشند. اندازه این نوع دوربین ها به قدری کوچک است شما می توانید آن را در هر جایی مخفی کنید که از دید مخاطبان مخفی باشد. این نوع دوربین ها بر خلاف ظاهر کوچکی دارند قابلیت های متعددی دارند.

این نوع دوربین ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها ظاهر و شکل های متفاوتی نیز دارند. مانند دوربین هایی که درون ساعت جاگذاری شده اند (دوربین ساعتی) ، دوربین های کوچک SQT مکعب مربعی شکل یا دایره ای ، دوربین های بند انگشتی که حتی از اندازه بند انگشت هم کوچک ترند ، دوربین های فلتی که بسیار ریزند، دوربین های لامپی که شبیه لامپ هستند و همچنین انواع دیگر دوربین های کوچک نیز وجود دارند.

ویژگی دوربین های مداربسته بیسیم مخفی

  • این دوربین ها دارای فضا ذخیره سازی میباشند.
  • ضد آب و ضد گرد و غبار میباشند.
  • بعضی از این نوع دوربین ها دارای پرژکتور میباشند.
  • علاوه بر ضبط تصاویر با کیفیت، صدا های محیط را با کیفیت بالا ضبط میکنند.

خرید دوربین مداربسته بیسیم

برای خرید دوربین مداربسته وایرلس می توان گزینه های مختلفی را در نظر گرفت. از فروشگاههای حقیقی تا فروشگاههای اینترنتی می توانند این نوع دوربین را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. حال فرق فروشگاه آلتون با سایر فروشگاه ها در این است که تمام دوربین ها قبل از قرار گرفتن در سایت توسط کارشناسان حرفه ای ما بررسی شده تا از جهت کارکرد و سرعت انتقال تصویر بهترین کارایی را داشته باشد. اگر این محصولات در آزمایش ها سربلند باشند سپس در سایت قرار خواهند گرفت. در نهایت مصرف کننده می تواند خرید موفقی را در سایت ما داشته باشد.

پکیج دوربین مداربسته بیسیم

در فروشگاه آلتون می توانید انواع پکیج های دوربین مداربسته وایرلس را نیز مشاهده کنید. این پکیج ها مجموعه کاملی از دوربین و متعلقات آن را ارائه می دهد که می توانید با توجه به شرایط ساختمان خود از پکیج های گوناگونی استفاده کنید.

سخن نهایی

دوربین های مدار بسته بیسیم در زمان هایی که امکان کار گذاشتن کابل نیست و یا خیلی هزینه زیادی در بر میگیرد و یا حتی زمانی که شما نیاز به یک سیستم نظارتی مخفی را دارید، بهترین گزینه هستند. با توجه به اندازه مکان مورد نظرتان، میتوانید انتخاب کنید که کدام سیستم دوربین مدار بسته بیسیم برای شما مناسب تر است.

انتخاب بین انواع دوربین بیسیم می‌تواند گیچ‌کننده باشد و تصمیم‌گیری در مورد ویژگی‌های مورد نیاز یا بهترین دوربین مداربسته بیسیم را دشوار کند. اما در این مقاله تمامی ویژگی‌هایی مانند قابلیت تشخیص حرکت، امکان صحبت دو طرفه یا ذخیره سازی ویدئو به صورت ابری به طور کامل ذکر شده و در صورت داشتن سوالات بیشتر میتوانید با متخصصین شرکت آلتون سیستم تماس بگیرید.

به پست امتیاز دهید (سمت چپ 5 ستاره)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =